Így iktasd ki a cukrot az életedből 4 lépésben

2019.04.10. 10:34, szerda

Ha kihagyod a cukrot az életedből, az nemcsak az alakodnak, az egészségednek is jót tesz. Mutatjuk, hogy hogyan tudod megtámogatni ebbéli elhatározásodat, hogy sikerre vidd a célodat!

Válassz másfajta nassolnivalót!

Mint minden más szokás kialakításánál, itt is érvényes a fokozatosság. Először tegyél kevesebb cukrot a kávédba, vagy a teádba. Ha eddig minden nap ettél édességet, akkor most csak 2 naponta tedd, és leginkább főétkezés után, mert akkor könnyebben lebontja a szervezeted, mintha egy uzsonnát váltanál ki egy szelet süteménnyel. Majd csökkentsd a cukor mennyiségét, az édesség elfogyasztása közötti időt pedig növeld. A következő fokozat pedig az, hogy másfajta nassolnivalót választasz magadnak. Például, szezonális gyümölcsöt, joghurtot.

Ne éhezz!
Ha eddig, csak akkor ettél, amikor annyira éhes vagy, hogy a vasszöget is megennéd, akkor át kell alakítanod a táplálkozási szokásaidat a sikerhez. Amikor ugyanis nagyon éhes vagy, sokkal könnyebb elcsábulni, valami édes nasi irányába, hiszen az azonnal megemeli a vércukorszintedet, ezáltal nem leszel éhes. Ha úgy alakítod ki az étkezési szokásaidat, hogy soha nem éhezel, tehát többször eszel keveset, akkor sokkal könnyebben fog menni a cukor elhagyása, mint ellenkező esetben.

Igyál eleget!

Ha rád tör az éhség, először igyál egy pohár vizet, hiszen nagyon sokszor keverjük össze az éhség érzetet a szomjúsággal. Ha továbbra is megmarad az édesség utáni sóvárgás, akkor fogyassz el egy joghurtot. Ekkor valószínű már nem fogod annyira kívánni az édes ízt, de ha mégis, akkor használj mézet, mert jóval egészségesebb, lassabban szívódik fel, mint a cukor, és ásványianyag tartalma is jelentős. Természetesen a méhek nektárjának fogyasztását se vidd túlzásba!




Vedd kihívásnak!

Valljuk be őszintén, a cukor elhagyása nem a legegyszerűbb feladat, hiszen gyermekkortól kezdve a cukorka, a csokoládé az elismerés, a jutalmazás eszköze, így már elég korán összekapcsolódik mindenkiben az édes íz és a pozitív érzés. Tekintsd ezért kihívásnak, ha úgy határozol, hogy száműzöd az életedből a cukrot. Gondolj arra, mennyire büszke leszel magadra, ha majd elérted a célodat. Tekints úgy a kihívásra, hogyha ezt meg tudtad csinálni, akkor bármi másra is képes vagy. A pozitív gondolkodás itt is segítségedre lesz. Bíztasd magad, ha eredményt értél el, akkor pedig ne fukarkodj az önmagadnak adott dicsérettel!


Ha szeretnél konzultációra bejelentkezni hozzám, a következő elérhetőségeken megteheted:

Telefonszám: 20/337-99-15

Email cím: evelin.muszka@gmail.com

Iratkozz fel a hírlevelemre: